VIRKISTÄYDY KAUNIISSA JÄRVILUONNOSSA

Tällä sivulla voit tutustua yhdistyksemme ajankohtaisiin asioihin.

• 21.11.2018
    Hallitus 2019

Saimaan virkistysalueyhdistyksen puheenjohtajaksi vuodelle 2019 valittiin tekninen johtaja Jouni Riihelä Mikkelistä. Muiksi hallituksen jäseniksi valittiin Olli Horn Mikkelistä, Simo Räty Savonlinnasta sekä Kimmo Hagman Puumalasta. Yhdistyksen sihteerinä toimii Sanna Poutamo Etelä-Savon maakuntaliitosta.

• 04.05.2018
    Mallun kuppila auki kesällä

Rokansaaren kesäkahvila Mallun kuppila on avoinna kesäkuusta elokuuhun. Kuppila sijaitsee Rokansaaren huvilassa.

Kahvilassa on A-oikeudet. Kahvilan pitäjältä Marja-Leena Tuukkaselta (Mallulta) voi tilata etukäteen aterioita ja esim. aamupalaa. Kysy lisää Mallulta, puh. 050 598 0895. Kesäkahvilasta lisätietoja: http://rokansaari.com/

• 08.12.2017
    Saimaa Geoparkille on haettu Unesco Global Geopark statusta

Eteläisen Saimaan yhdeksän kuntaa: Mikkeli, Juva, Sulkava, Puumala, Lappeenranta, Imatra, Ruokolahti, Taipalsaari ja Savitaipale ovat hakeneet eteläiselle  Saimaalle Unesco Global Geopark statusta. Hakemus Unescolle lähti marraskuussa 2017. Geopark on rajattu alue, joka sisältää tieteellisesti tai maisemallisesti arvokkaita merkittäviä geologisia kohteita. Geologian ohella Geoparkissa on myös kiinnostavia luontokohteita ja sekä historiallisia nähtävyyksiä. Geoparkit toimivat UNESCO:n suojeluksessa. Geologia on luontomatkailun nouseva trendi ja Geoparkista on tullut suosittu kansainvälinen matkailun toimintamalli. Saimaan virkistysalueyhdistyksen kohteista Rokansaari on yksi Geoparkissa esiteltävistä kohteista. Lisätietoja: http://www.saimaageopark.fi

• 24.11.2016
    Ronkansaaren mökkivuokraus

Rokansaaren mökkien vuokrauksen hoitaa Pidä Saaristo Siistinä ry, josta voit kysellä myös Piispan huvilan tiloja ja aittaa. Katso hinnat hinnastosta.

Yhteystiedot klo 8.00-16.00
    Puh. 015 514 648 tai 0400 555 098
    roope.jarvisuomi@pssry.fi

• 30.09.2014
    Suomen virkistysalueyhdistyksille on avattu yhteinen nettiportaali

Suomen virkistysalueyhdistyksille on avattu yhteinen nettiportaali osoitteessa: http://virkistys.info/

Sivulta saat tietoa virkistysalueista eri puolilla Suomea.